De eerste dagen - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Wies Dijk - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Wies Dijk - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Wies

07 September 2012 | Guinea, Conakry

Lieve volgers,
Jullie hebben wat langer moeten wachten dan de bedoeling was. Ik kan op de AFM helaas de website niet openen van mijn blog, nu zet mijn dochter het op mijn blog nadat ik het haar gemaild heb. Het is een gedoe, maar als alles goed gaat hebben jullie wat te volgen.
Jullie reactie's kan ik wel volgen en lezen want die krijg ik tevens per mail, het is trouwens hartverwarmend om te merken en te zien, hoeveel mensen uit mijn thuisomgeving op wat voor manier meeleven. Dat zijn de opkikkers die je nodig hebt.
Na een goede reis, zonder problemen aangekomen. Opgewacht op het vliegveld( in de regen met hoge temperaturen) door een hele groep AFM mensen ( AFrikaMercy) een warm welkom.
Wij kwamen met schemer aan en toe wij naar buiten liepen was het donker, in een periode van ong. 20 min.
Na een weekend met veel informatie bijeenkomsten was maandag de grote screening. Wij gingen om 6.30u in een groot konvooi van 20 jeeps naar het "theater" van Conakry. Het was een drukte van belang op straat. Iedereen wist wat zijn taak was en de screening begon. Enorm hoeveel geduld de mensen hebben en hoe vriendelijk ze zijn na een hele dag wachten, voetje voor voetje in de regen en de zon, bloedheet, wachten tot je naar binnen mag om door een dokter gezien te worden, via allerlei onderzoeken een afspraak te krijgen om geopereerd te kunnen worden. Onze dag eindigde om 21u en konden wij terug. De meeste patiënten hadden een veel langere dag.
De 2 dagen na de screening hebben wij de ok klaar gemaakt voor gebruik, alles soppen, vullen, nakijken enz.
Vandaag onze eerste ok!. De eerste patiënten. Daar kwam ik voor, geweldig om een onderdeel te zijn van een proces van healing.
Alles is anders en het is dan ook heel erg wennen, het is heerlijk geen reistijd te hebben, niet te hoeven koken, en het huis niet schoon te hoeven houden. Ik zou niet weten waar ik hier die tijd zou moeten halen.:)
Nogmaals heel erg bedankt voor het meeleven en bidden, ik ervaar veel steun en krijg kracht.
Ik duik zo m'n bedje in, boven in een stapelbed op een 6 persoons kamer, ons hokje is niet groter dan 2-3, kijken of er nog gerumbled wordt.
Ik hoop mijn volgende stukje iets eerder te schrijven.
Heel veel liefs, Wies.

• 07 September 2012 - 08:12

Wil:

Hoi Wies,

Goed om te lezen (en te horen) dat je veilig aangekomen bent! Ja, en dan gaat het grote werk beginnen! Je beschrijft het even in een stukje tekst, maar ik kan me zo voorstellen dat er heel wat door je heen gaat als je moe in je bed(je) ligt! Welke operaties heb je zoal meegemaakt? We hopen nog veel, via de omweg dan maar, van je te horen! Hou je taai en tot horens, we kijken ernaar uit! Liefs, de buuf

• 07 September 2012 - 08:19

Wim De Groot:

Hoi Wies,

fijn dat het werk begonnen is. Veel sterkte met alles. Gods zegen!

• 07 September 2012 - 08:23

Agnes:

Lieve Wies,
    Wat bijzonder die screening. En wat fijn dat jullie zo veel kunnen betekenen. Hopelijk val je na zo n intensieve dag als een blok in slaap om je weer op te laden voor de volgende dag.

• 07 September 2012 - 09:22

Susanne Den Hollander:

Nou daar is het eerste bericht dan !! We hadden het net over je. Ze ruzzled wel maar verder
    Horen we niets??!!het klinkt allemaal erg goed Wies!! Spannend hoor!
    Wij zitten hier op Ok A bij een ..,,, lap chol. What's new he?
    Saai hoor vergeleken bij jouw avontuur. Geniet ervan!
    Tot gauw. Liefs Suus

• 07 September 2012 - 09:51

Ieke:

Hoi Wies,
    Wat goed om iets van je te horen. Ik was echt benieuwd. Wat zul je veel indrukken opdoen. Bijzonder hoor om te lezen hoe dat daar toe gaat. Ik kijk uit naar je operatie verhalen.
    Liefs, Ieke

• 07 September 2012 - 10:02

Elly Canters:

Hoi Wies,
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Wat een ervaringen al die eerste dagen, Besef je weer eens hoe luxe we het hier hebben!
    Heel veel succes, ben benieuwd naar je verdere ervaringen.
    Liefs, Elly

• 07 September 2012 - 10:08

Cora:

Ha Wies,

gaaf om iets van je te horen en te lezen dat het goed gaat! Wat een lange dag, joh, die screeningsdag. Inderdaad maar goed dat je verder geen taken hebt ;-) Mooi dat je dit doet, ik ben trots op je!

liefs Cora

• 07 September 2012 - 10:18

Judith:

Hoi Wies,
    Leuk je eerste verslag vanuit Guinae. Wat een andere wereld hè?
    En wat bijzonder dat je daar een tijd deel van mag en wil zijn!
    Wens je heel veel succes met het drukke maar waardevolle werk!
    Geniet van deze geweldige ervaringen, liefs Judith

• 07 September 2012 - 10:20

Corinne:

Van 6:30 -21:00 !!! Wat een tijden. dat kan je je hier niet voorstellen hoe dat zou zijn. Ze hebben je hard nodig daar, ik bid je veel kracht toe en Gods liefde.

Liefs Corinne

• 07 September 2012 - 10:48

Nelly Classens:

Hoi Wies,
    Je wordt nu waarschijnlijk meegezogen "in de vaart van HET WERK" . Je zult je energie hier wel kwijt kunnen. Zo'n lange dagen, veel indrukken, heeeel veeeeel mensen om je heen en dan ook nog bij hoge temperatuur en hoge luchtvochtigheid, ik heb grote bewondering voor je !
    De operaties zijn natuurlijk je doel, mij lijkt het ook overweldigend om op de screeningsdagen al die "van mens tot mens" contacten te hebben en dan ook nog keuzes te moeten maken. Wie, met welk probleem wel, maar misschien nog moeilijker, wie niet?
    Neem/heb je ook nog af en toe de tijd om even bij jezelf en je dierbaren stil te staan? Zet hem op !! Liefs Nelly

• 07 September 2012 - 11:41

Joleen:

Ha Wies, in de koffiekamer lezen Elly K en ik je verslag en op hetzelfde reageren we!! Wies vind haar eigen tijd tot 21u minder zwaar als de tijd die de patiënten moeten wachten!! Tekenend voor je!! Dat stapelbed....ja!! Ook even wennen! We denken veel aan je en hebben het over je! Veel succes en hou vol!! Kijken uit naar je volgende bericht! Liefs Chantal, Elly K en joleen xx

• 07 September 2012 - 11:47

Marije:

Hallo Wies, wat geweldig dat je aan de slag bent, en wat fijn voor deze mensen dat er hulpverleners zijn zoals jij petje af. Blijf heel benieuwd naar je verhalen, en wens je veel succes in je werk.
    Dikke kus Marije

• 07 September 2012 - 12:14

Akke:

Hallo Wies,

Wat ben jij in een andere wereld terecht gekomen...en dan het gevoel dat je mag meeweken aan genezing van deze mensen...om stil van te worden.
    Heb je erg moeten wennen aan de temperatuur of heb je zelfs daar geen tijd voor?

vergeet jezelf niet he!! je weet het je kan pas goed voor die ander zorgen als ......

ach wat zeur ik nou je bent al "groot"

hug..Akke

• 07 September 2012 - 12:42

Paulien:

Hoi Wies, ik wou dat ik je kon zien. Foto's? Een andere maar tosc dezelfde wereld. Een prachtige maar zware taak. Dat God je hart mag laten overstromen met heel veel liefde van Hem zodat je die kan doorgeven zonder zelf energie tekort te komen. Ook groeten aan je thuisgezin! Ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Paulien.

• 07 September 2012 - 17:20

Yvonne:

Ha Wies,
    Wat gaaf om te lezen dat je grote avontuur echt begonnen is! En hoe! Heel veel zegen daar!

• 07 September 2012 - 17:29

Marga:

Lieve Wies,
    Heb enorm veel bewondering voor je!
    God zegene je werk daar, met alle anderen samen.
    We denken aan en bidden voor je.
    Liefs Marga

He Wies,

INderdaad een hele andere (Afrika) wereld. IK herken wel de vriendelijkheid van de mensen daar. Voor ons is het onmogelijk om na een lange dag wachten nog een lach op je gezicht te toveren. En daar doen ze het gewoon!!!!
    Wij hebben vandaag een dagje gefietst in Oost Brabant. Tijdens onze tocht hadden we het nog over je project.

• 07 September 2012 - 21:41

Joke:

Ha Wies, gaaf om je verhaal te lezen!
    Geweldig dat je een onderdeel mag zijn van een proces van healing, zoals je schrijft.
    Heel veel zegen gewenst en ik kijk uit naar je volgende verhaal! Liefs Joke

• 07 September 2012 - 23:14

Jacomien Glasbergen:

Lieve Wies,
    Het avontuur is begonnen! Erg hard werken en weinig acclimatiseren..... Wat een bewondering heb ik voor je!
    Onvoorstelbare ervaringen doe je op, meer dan je zelf aan zou kunnen, maar het is God die jou en jullie draagt! Zijn Liefde mag door je heen stromen en die kun je uitdelen en delen met mensen die jullie zorg en liefde zo hard nodig hebben. Is dat niet de beker koud water, die je aan Jezus hebt gegeven? Laat je vullen met Zijn Liefde! Zegen en liefs van Jacomien

• 08 September 2012 - 12:39

Marjo:

he, fijn wat van je te horen, hield al een paar dagen de mail in de gaten.
    de kop is er af, succes en sterkte

marjo en ook de groetjes van A3

• 08 September 2012 - 21:37

Sjani:

Hoi Wies,
    Leuk om te lezen wat je daar zoal allemaal doet. Het lijkt me behoorlijk hard werken en dat met die warmte maar je weet waar je het voor doet. Veel liefs en Gods zegen op jullie werk. Ps leuk dat we op een andere manier ook nog contact hebben had ik niet verwacht. groetjes van ons Dirk en Sjani

• 09 September 2012 - 16:16

Martien:

Super om al je belevenissen te volgen.
    Wat een lange dagen maak je... We denken aan jullie,
    groetjes.

• 09 September 2012 - 16:45

Anja:

Zoo... lange dagen met veel voldoening!! Blij dat ook jij op je bestemming aan bent gekomen :-)
    Verras ons maar met verhalen en help zoveel je kan. Veel werkplezier!!

• 09 September 2012 - 20:55

Jolanda Van Puffelen:

Ha Wies,

Goed te lezen dat je veilig aangekomen bent en aan het werk bent begonnen. Super om je zo te kunnen volgen, wat zul je veel mee maken! Screeningsdag klonk in ieder geval al behoorlijk pittig. Ben benieuwd hoe het opereren daar gaat, of het erg anders is dan hier.

Veel goeds toegewenst! Liefs, Jolanda

• 09 September 2012 - 22:08

Bert Kortenoeven:

Hoi Wies,

Gaaf dat je nu echt bezig bent na een lange tijd van wachten!
    Maar wachten kunnen ze daar ook: knap om zo geduldig te zijn en zo vriendelijk te blijven. Kunnen wij westerlingen wat van leren! ;-)
    Veel sterkte en zegen op je/jullie werk en ik kijk uit naar het volgende verhaal!

Groet,

Bert K

• 09 September 2012 - 22:49

Janny:

Liewe Wies. Vir jou is die 2e week alweer begin. So sien jy maar, voordat jy dit weet sit jy weer tuis op die bank. W. e het hier 'n heerlik warm naweek agter die rug. Vandag met Cor op die fiets en die waterbus via Bleiswijk - Ridderkerk - op die boot na Dordrecht-op baba besoek by Orlanda en Dominique. Wat 'n heerlike huis met pragtige tuin. En wat is die Ella een schatje. Hulle is duidelik die oogappel van Ollie.Ze kan nou al nie meer sonder mekaar. Daarna weer met die boot na Rotterdam. Wereldhavendagen. Heerlike dag. Wel wat anders as by jou dink ek. Sou even oor jou skouer mee wil kyk. Ek weet seker dat jy jou draai al gevind het. Jy moet maar dink: "almal sit in dieselfde schuitje ...:" Bly veral jy self. Dikke XXX Janny Zo probeer hier maar eens uit te komen haha...

• 09 September 2012 - 23:22

Marjolein:

Ha Wies,
    Wow, de 1e echte werkervaringen heb je binnen en zo te lezen, ben je helemaal in je element. Ben ook wel een beetje nieuwsgierig welke operaties je al hebt gedaan en hoe zo'n healing er precies gaat.
    Fijn ook te lezen dat je veel steun en kracht ervaart door het meeleven en bidden van de mensen hier in NL. Dat is dan ons steentje die wij weer bij kunnen dragen aan het geheel. Mooi toch?!!

Een goede 2e week gewenst!
    Marjolein&family

• 10 September 2012 - 07:35

Greetje Jansen:

Hoi Wies,

Goed om te horen dat je er bent en ook al veel hebt kunnen doen. gods zegen voor alles wat je daar gaat doen. Heel veel sterkte met alles. Maar zo te horen aan je verhaal moet dat wel gaan lukken.

Groetjes Harro en Greetje

• 10 September 2012 - 17:16

Caro:

Wauw wies,nu is het echt begonnen,ik heb veel bewondering voor je !
    Ben heel benieuwd naar je eerst verslag van een operatiedag ,je zult wel uitgeput zijn van alle eerste indrukken en dan metk je ws niet eens dat je op een 6- persoons kamer ligt .Van tijd tot tijd zal je wel even je willen terug trekken,maar dat zal moeilijk gaan denk ik.
    Sterkte en Gods zegen bij al je werk !

• 11 September 2012 - 08:35

Marjet Veldhuis:

Wow! Wat een ervaring en indrukken!

• 12 September 2012 - 17:27

Coby Hooiring:

Wat fijn om wat van je te horen We missen je nu al Hou vol en dank voor je verslag
    Coby en mede vrijwilligers hospice

• 12 September 2012 - 17:27

Coby Hooiring:

Coby en mede vrijwilligers hospice

• 13 September 2012 - 20:15

Tessa :

Wies, wat ben ik onder de indruk.
    Wat moet jij dan niet zijn als je het allemaal live mee maakt.
    Ik denk veel aan je en wens je alle goeds.
    Dat je Gods liefde handen en voeten mag geven daar; super.
    Ontvang ook wat je terug krijgt van hen, geniet van de kleine en mooie dingen.
    Tot horens van ver,
    Liefs, Tessa